Giriş Yapın

Facebook ile Bağlan Sizin adınıza paylaşım ve izinsiz gönderim yapmıyoruz.
Renk Seçiminin Çocuğunuza Etkisi
Renk Seçiminin Çocuğunuza Etkisi
Çocuğunuzun Fotoğrafını Sosyal Medyada Paylaşırken Dikkat!
Çocuğunuzun Fotoğrafını Sosyal Medyada Paylaşırken Dikkat!

Kuşaktan Kuşağa Değişen Annelik

Kuşaktan Kuşağa Değişen Annelik

 

Dünyaca tanınan bir medya yüzü olan Maria Bailey, Eylül ayı sonunda gerçekleştirilen “Uluslararası Geleceğin E Hali Kongresi”nde konuşmacı olarak Türkiye idi. Katıldığı TV programlarında ve seminerlerde değişen dünya ve annelik üzerine düşüncelerini paylaşan ve gelecek hakkında öngörülerde bulunan Maria Bailey’e bizde yeni nesil anne kavramı üzerine sorular yönelttik.  

Annelik ve annelerin davranışları kuşaktan kuşağa değişiyor gibi görünüyor. Günümüzün annelerini tanımlayan temel farklılıklar ve değerler nelerdir?

Her nesil sosyal olaylardan, ebeveynlik tarzlarından, ekonomik etkilerden, küresel konulardan, en çok da kendi annelerinden etkilendiği için anneler gerçekten kuşaktan kuşağa değişiyor. Örneğin Z kuşağı anneleri, X kuşağı anneleri tarafından yetiştirildi. X kuşağı bekar olmayı tercih eden annelerin en fazla olduğu nüfustu ve tek başına çocuk yetiştirirken sıkıntı yaşadı. Şimdi yetişen Z kuşağının, istedikleri şeyleri elde etmek ve çocuklarına verebilmek için çok fazla çalışmaları gerektiğini düşünerek anneliğe adım attığını görüyoruz. Bunların tersine Y Kuşağı, çocuklarını iş ve aile arasındaki dengeyi tutarken elde ettikleri birer ödül olarak kullanan Boomer kuşağındaki anneler tarafından yetiştirildi. Y Kuşağı çocukken, ilk kez kurumsal işlerde çalışan annelerinin maddi hediyelerinden faydalandı. Bu yüzden sahip oldukları şeyleri zaten hak ettiklerini düşünerek büyüdüler. Y Kuşağı annelerine baktığımızda ekonomik belirsizlik, terör, teknolojiyle tanışma ve kendi annelerinin onları yetiştirme şekli onların kendi çocuklarına yaptığı anneliği şekillendirdiğini görüyoruz.


Y Kuşağı ve Z Kuşağı annelerinden konuştuk ama şimdi yakın geçmişteki dört kuşağın annelerine daha yakından bakalım…

Bahsettiğim gibi Boomer kuşağı anneleri kurumsal işlerde çalışan ilk anne kuşağıydı. Birer süper anne olmak istediler ve iş ile ailelerinin ihtiyaçları arasında gidip geldiler. Ebeveynlerinden, bakıcılardan, kreşlerden ve farklı insanlardan yardım aldılar ve çocuklarını yetiştirmek için çevrelerinde çok sayıda insan vardı. Bilgi ihtiyaçlarını kitaplardan, doktorlarından ve diğer annelerle konuşarak giderdiler. Bir hayli suçluluk hissettiler. Çocuklarının güçlü bir özgüven geliştirmesi için onları sürekli överek yetiştirmek yaygın ebeveynlik davranışıydı. Bu anneler Y Kuşağı annelerini doğurdu ve yetiştirdi.
X Kuşağı anneleri, Boomer kuşağındaki annelerinin aksine birçok farklı kaynaktan bilgi aldılar ve kararları en son tek başlarına, kendileri verdiler. Bu davranışın kaynağı ise bu kadınların birçoğunun boşanmış ailelerde yetişmesi ve zamanlarının bir kısmını annelerinin bir kısmını da babalarının evinde geçirmeleridir. Genç yaşta kendilerinden başka kimseye güvenmemeleri gerektiğini öğrendiler. Boomer kuşağının aksine maddi eşyalardan ziyade çocuklarıyla oynamanın daha önemli olduğuna inanıyorlardı. Anne oldukları sırada teknoloji boy göstermeye başladı. En yaşlı Z Kuşağı annelerini doğurdular.
Y Kuşağı anneleri çocukluklarından beri teknoloji ile iç içeler. Boomer kuşağı annelerinin ışığında yetiştikleri için ilgi odağı olmaktan hoşlanırlar. Bundan dolayı Y Kuşağı çiftleri ebeveynlikle ilgili yeni davranışlar ve etkinlikler geliştirdiler. Örneğin, cinsiyet öğrenme partileri yaygınlaştı. Anneler artık çocuklarının kendi kimliklerini değiştirmesine izin vermiyorlar. Bunun yerine çocuğu yaşamlarına dâhil ediyorlar. Bebekleri için ne kullandıklarını bilmenin önemli olduğunun farkındalar ve ambalajları okuyorlar. Eleştirileri okuyor ve tavsiye almak için profesyonellere danışıyorlar. Özgünlük ve şeffaflığın takdir edilmesi, onları çocukları ve aileleri için doğal ürünler kullanmaya itiyor. Teknolojinin kendilerine zaman kazandırdığını ve çözüm üretme konusunda kendilerine yardım ettiğini bildikleri için teknoloji ile paylaşımda bulunuyorlar.
Son olarak da yeni gelişen Z kuşağı anneleri… En yaşlı Z Kuşağı üyesi 23 yaşında ve çoğu yakında anne olacak. Z kuşağındakiler çalışkanlar ve tüm dünyanın yükünü omuzlarında hissediyorlar. Teknolojinin içinde doğdular, doğma büyüme sanal dünyadalar. Dünyayı her zaman parmaklarının ucunda olduğu için evrensel olarak görüyorlar. Bir ürünü alırken konusunun uzmanını arıyorlar. Bilgi onlar için çok önemli. Bu yüzden bilgi edinmek onlar için kaçınılmaz. İnternet üzerinden alışveriş yapıyorlar. Aynı zamanda küçük samimi ortamlarda alışveriş yapmaktan da hoşlanıyorlar.
Her kuşağın birçok farklılığı olsa da her kuşak için aynı olan 5 motive edici etken var: ilişkileri geliştirmek, mutlu ve sağlıklı çocuklar yetiştirmek, paylaşmak, görevlerini daha kolay ve daha iyi yerine getirmek ve yoğun geçen hayatlarında bir başarı hissi elde etmek.

Boomer Kuşağı: 1946-1964 Arası Doğanlar
X Kuşağı: 1965-1979 Arası Doğanlar
Y Kuşağı: 1980-1999 Arası Doğanlar
Z Kuşağı: 2000-2012 Arası Doğanlar

Blogger Anneler hakkında ne düşünüyorsunuz?

İnternetten çok önce “kurtarıcı anneler” vardı. Bu anneler toplumda aktif olan, okul etkinliklerine katılan, seyahat, yemek, ebeveynlik hakkında bilgi sahibi olan ve en önemlisi de bu bilgi ve tecrübelerini diğer annelerle paylaşmaktan zevk alan annelerdi. Diğer annelerin gözünde bu “kurtarıcı anneler” çocuk büyütme konusunda herkesten daha fazla şey biliyordu. Blogger annelerin en büyük çıkışı blog yazan anneler ile oldu. Okulda ya da top sahasında sunulan öneri ve görüşler artık pazarlamacıların takip edip görüntülenme ve beğenmeye göre ölçebilecekleri bir şekilde çevrimiçi oldu. Artık blogger annelerin blog yazarı olmasına gerek yok. Görüşlerini geniş bir anne grubuyla paylaşan Instagram anneleri veya Youtube anneleri olabilirler.

Gelecekteki Z Kuşağı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Z Kuşağı anneleri çok çalışkan olacak ve dünyanın sorunlarının çoğunu çözme baskısını üzerlerinde hissedecekler. Teknolojinin içinde doğdular ve hayatlarını idare etmelerine yardımcı olmak için teknolojiyi kullanmaktan korkmuyorlar. Tarihin en “dünya odaklı” anne grubu.


Maria Bailey Kimdir?
Maria Bailey, annelere odaklanmış pazarlama stratejileri konusunda, önde gelen bir otorite olarak medya ve iş dünyasına damgasını vurmuştur. Bir fütürist ve jenerasyonlar konusunda uzman bir pazarlamacı olarak annelere odaklanmıştır. Ad Age, Bailey’i “Sosyal Medyada Takip Edilmesi Gereken Kadınlardan Biri” olarak tanımlar ve annelere pazarlama nişinin oluşumundaki katkısına dikkat çeker. Maria Bailey ödüllü bir yazar, radyo ve televizyon programlarına katılan bir talk show kişiliği, uluslararası bir konuşmacı ve BSM Media’nın CEO’sudur. Aynı zamanda Disney’s Mickey Moms Club, Disney’s Social Media Mom’s Celebration, Beaches’ Social Media on the Sand gibi her sene yüzlerce kişinin katıldığı aktivitelerin arkasındaki yaratıcı gurudur.

 

İlginizi Çekebileceğini Düşündüğümüz Diğer Haberler
FACEBOOK YORUMLARI
ANNEBEBEK ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorumları görebilmek, soru, görüş ve önerilerinizi bizimle paylaşmak için facebook hesabınız ile giriş yapmalısınız.

Facebook’ta adınıza gönderim yapmadığınızı bilmenizi isteriz..